Skip to content

Iubirea Lui Hristos

Februarie 8, 2008
                S-a atins de mine, dar nu la suprafată, ci în adâncul meu. Până la marginea fiintei mele. M-a umplut, S-a revărsat în mine. S-a unit cu mine atât de strâns, încât am devenit una. Nimic nu se poate uni atât de mult cu altceva. M-a îmbătat. Ardeam ca focul. Trupul îmi era o adevărată văpaie. Voiam să mă deschid cu desăvârsire. Nici un colt al sufletului să nu-mi rămână ascuns. Oricât de urât si de murdar ar fi fost. Voiam ca toate să fie cunoscute si vădite. Mărturiseam si îmi dezveleam toate cele strâmbe si murdare, toate răutătile mele… Doream cu ardoare să viziteze fiecare colt al sufletului meu. Pe de altă parte, mă simteam atât de nevrednic, atât de nepotrivit să coexist cu El. Am căzut cu fata la pământ. Voiam să mă mistui în beton… Era o Iubire uriasă, necuprinsă. Venea de pretutindeni. Din nemărginit. Ea le tinea pe toate. Era puterea care tine totul. Toate îsi luau puterea existentei din această Iubire. Toate îsi perpetuau existenta datorită ei. Voiam să încetez să mai trăiesc. Voiam să mă pierd, să mă dizolv. Nu îndrăzneam să exist si să mă unesc cu ea. Eram nemiscat. Ea se apropia de mine. Izvorând din Cel ce există dintotdeauna, această Iubire se răspândea către toti, străbătând toate. La această Iubire se răspunde numai cu o iubire identică. Nimic mai putin. Trebuie să vrem, să îndrăznim să iubim în acelasi mod. Numai acest lucru este vrednic de El, de Izvorul Iubirii, de Hristos.

            Tocmai pentru că mă iubea, mă lăsa să mă apropii de El, si mă curăta, mă tămăduia desăvârsit de toate durerile si rănile. Mă trăgea lin, statornic, sigur, din întuneric la lumină, din mizerie la curătie, din nefiintă la fiintă. îmi dăruia o existentă mai intensă, mai adevărată, mai vie. Nu pentru că avea nevoie de mine, ci pentru că era Iubire. Nu numai că mă iubea… Era însăsi Iubirea.

Fragment din cartea Marii iniţiaţi ai Indiei şi părintele Paisie – Dyonysios Farasiotis

3 comentarii leave one →
  1. testdepth permalink
    Iunie 25, 2009 2:13 pm

    Eu am aflat cu totul altceva despre Dyonysios Farasiotis si cartea sa!

    • preugen permalink*
      Iunie 26, 2009 8:17 pm

      @testdebt,
      Am sters link-ul din comentariul tau pentru ca nu intentionez să fac publicitate unui blog care din punct de vedere spiritual isi respectă numele: produce confuzie (babilonie)!
      În legătură cu cartea lui Dyonysios Farasiotis: Autorul nu-şi ascunde şi nici nu face caz de trecutul lui. Pur si simplu isi descrie căutările si împărtăşeşte cititorilor convingerea la care a ajuns prin experienţă: Ortodoxia este singura cale spre mântuire! Fireşte, o asemenea declaratie este de natură sa deranjeze pe cei care se află pe alte căi ca şi pe cei care nu se află pe nici una dar care le consideră pe toate deopotrivă de adevărate. Autorul blogului pe care l-ai indicat este evident un adept al budismului şi un admirator al unor guru indieni şi nu numai şi de aceea este firesc pentru el să încerce să arunce confuzie asupra marturisirilor unui autor ortodox care, în urma experienţelor personale cu filozofia şi spiritualitatea extrem orientală, spune, de fapt repetă după Sf. Apostol Pavel: Nu există altă cale de mântuire decât credinţa în Hristos şi implinirea poruncilor Evangheliei Lui.

Trackbacks

  1. Razboi întru Cuvânt » Prostitutie, forta si control…:-(

Lasă un răspuns

